Nr. A/4569/C/485/16.05.2019
ANUNŢ
Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Bistriţa-Năsăud cu sediul în localitatea Bistriţa str. Tărpiului nr. 26 judeţul Bistriţa-Năsăud organizează concurs de recrutare în vederea ocupării următoarelor funcţii publice de execuţie vacante:
– 1 funcţie de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Economic şi Administrativ
– 1 funcţie de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Economic şi Administrativ – Compartiment Comunicare, Registratură-Arhivă
Concursul se desfăşoară în data de 19.06.2019, ora 10,oo – proba scrisă, la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Bistriţa-Năsăud.
Interviul se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.
Condiţii de participare la concurs:
– Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare.
– Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul fundamental ştiinţe sociale, ramura de ştiinţe ştiinţe economice;
– Vechime minimă în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea funcţiilor publice de consilier, grad profesional superior: minim 7 ani.
– Cunoştinţe de operare pe calculator – nivel bază, dovedite prin deţinerea de certificat/diplomă/atestat, eliberate în condiţiile legii.
Depunerea dosarelor:
– în termen de 20 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Bistriţa-Năsăud, respectiv în perioada 17 mai – 05 iunie 2019.
Dosarele de înscriere la concurs vor cuprinde documentele prevăzute la art. 49 din H.G. nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare:
„Art. 49. – (1) În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, candidaţii depun dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut în anexa 3;
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
e) copie a diplomei de master sau de studii postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz;
f) copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
g) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
h) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic, în cazul funcţiilor publice pentru a căror ocupare este necesară îndeplinirea unor condiţii specifice care implică efort fizic şi se testează prin probă suplimentară;
i) cazierul judiciar;
j) declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.”
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Bistriţa-Năsăud – Biroul Juridic şi Resurse Umane – persoana de contact: consilier superior Ivaşcu Camelia-Adriana şi la numărul de telefon/fax 0263.224974/0263.206029, e-mail office-bistrita-nasaud@ansvsa.ro.
Atribuţiile prevăzute în fişa post pentru funcţia de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Economic şi Administrativ:
Atribuţii şi responsabilităţi generale:
1. Sistemul de control intern/managerial SCIM
- asigură dezvoltarea sistemului de control intern/managerial la nivelul Serviciului Economic şi Administrativ;
- propune, elaborează şi revizuieşte, dacă este cazul, procedurile specifice pentru activităţile ce sunt necesar a fi procedurate în vederea asigurării dezvoltării SCI/M, la nivelul Serviciului Economic şi Administrativ;
- identifică riscurile asociate activităţilor pe care le dezvoltă în vederea realizării obiectivelor specifice Serviciului Economic şi Administrativ şi care pot conduce la nerealizarea obiectivelor propuse;
2. Sănătatea şi securitatea în muncă
- însuşeşte şi execută prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
- îşi desfăşoară activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.
3. Conflictul de interese
- nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
- nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
- nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
- au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la literele a), b) şi c);
- dacă se regăsesc în situaţiile descrise la literele a), b) şi c), au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
- au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
4. Circulaţia şi arhivarea documentelor
- Respectă procedura privind circuitul documentelor în cadrul serviciului/biroului, respectiv la nivelul D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
- Responsabil cu realizarea activităţii de arhivare a documentelor de care răspunde, respectiv, documentele sunt grupate pe termene de păstrare şi sunt predate la arhivă pe bază de inventar şi proces verbal. Dosarele vor fi inventariate, numerotate şi certificate.
5. Respectarea şi aplicarea Regulamentului de organizare internă al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
Atribuţii specifice ale postului:
- Aplică şi respectă prevederile Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată,cu modificările şi completările ulterioare, a Legii finanţelor publice nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare,a OMFP nr.1917/2005 pentru aprobarea normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare ale acestuia, precum şi alte acte normative specifice în vigoare;
- răspunde de stabilirea corespunzătoare a fondului de salarii al D.S.V.S.A., în vederea elaborării necesarului de credite bugetare;
- răspunde de respectarea legislaţiei privind plata drepturilor salariale şi de altă natură, ce se cuvin salariaţilor, precum şi de constituirea şi plata în termenele legale a contribuţiilor obligatorii, conform legislaţiei în vigoare;
- întocmeşte statele de plată a salariilor, efectuând operarea concediilor medicale, concediilor de odihnă, precum şi orice alte drepturi salariale acordate personalului potrivit legii;
- prezintă ordonatorului terţiar de credite situaţia recapitulativă a salariilor, însoţită de toate documentele şi avizele necesare pentru înregistrarea în contabilitate;
- întocmeşte şi transmite la A.N.S.V.S.A., la termenul solicitat, situaţia lunară privind monitorizarea cheltuielilor de personal;
- întocmeşte şi depune, cu respectarea termenelor prevăzute de legislaţia în vigoare, la Institutul Naţional de Statistică situaţia privind ancheta asupra câştigului salarial, după caz;
- întocmeşte şi depune, cu respectarea termenelor prevăzute de legislaţia în vigoare, pe portalul ANAF toate situaţiile din aplicaţiile Forexbug si CAB;
- întocmeşte şi depune, la termen, declaraţiile privind drepturile de personal potrivit legislaţiei în vigoare;
- întocmeşte şi depune, cu respectarea termenelor prevăzute de legislaţia în vigoare, orice alte situaţii specifice acestui domeniu solicitate de către conducere, A.N.S.V.S.A sau alte instituţii ale statului;
- răspunde de respectarea legii privind constituirea garanţiilor materiale aferente numirii gestionarului, conform legislaţiei în vigoare;
- pune în aplicare deciziile de imputare, urmăreşte recuperarea pagubelor şi a debitelor;
- întocmeşte, cu încadrarea în limita impusă, proiectul bugetului anual al D.S.V.S.A., proiecte de rectificare a bugetului şi virări de credite la Titlul 10 „Cheltuieli de personal”;
- răspunde de ţinerea evidenţei privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, pe structura bugetului aprobat, în sfera sa de activitate, conform legislaţiei în vigoare;
- organizează şi monitorizează implementarea şi actualizarea programelor IT folosite de către Serviciul Economic şi Administrativ;
- asigură legătura cu furnizorul de servicii IT, care presupune:
- contactarea reprezentantului în cazul apariţiei unor probleme în funcţionarea echipamentelor care fac obiectul contractului;
- urmărirea efectuării operaţiunilor de service IT solicitate de personalul S.V.S.A. Bistrita-Nasaud;
17. îndeplineşte, conform legislaţiei în vigoare, orice alte sarcini specifice acestui domeniu transmise de către conducere, A.N.S.V.S.A sau alte instituţii ale statului;
18. răspunde de corectitudinea, oportunitatea şi legalitatea tuturor operaţiunilor executate şi a documentelor sau situaţiilor întocmite, răspunde de angajamentele ce rezultă din operaţiunile sau documentele care intră în sfera sa de activitate sau care au incidenţă cu aceasta, chiar dacă nu este necesară sau prezentă viza sau semnătura proprie;
19. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
20. soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi Gestiunea Activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
21. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
22. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
Atribuţiile prevăzute în fişa post pentru funcţia de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Economic şi Administrativ-Compartiment Comunicare, Registratură-Arhivă:
Atribuţii şi responsabilităţi generale:
- Sistemul de control intern/managerial SCIM
- asigură dezvoltarea sistemului de control intern/managerial la nivelul Serviciului Economic şi Administrativ;
- propune, elaborează şi revizuieşte, dacă este cazul, procedurile specifice pentru activităţile ce sunt necesar a fi procedurate în vederea asigurării dezvoltării SCI/M, la nivelul Serviciului Economic şi Administrativ;
- identifică riscurile asociate activităţilor pe care le dezvoltă în vederea realizării obiectivelor specifice Serviciului Economic şi Administrativ şi care pot conduce la nerealizarea obiectivelor propuse;
2. Sănătatea şi securitatea în muncă
- însuşeşte şi execută prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
- îşi desfăşoară activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.
3. Conflictul de interese
- nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
- nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
- nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
- au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la literele a), b) şi c);
- dacă se regăsesc în situaţiile descrise la literele a), b) şi c), au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
- au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
4. Circulaţia şi arhivarea documentelor
- Respectă procedura privind circuitul documentelor în cadrul serviciului/biroului, respectiv la nivelul D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
- Responsabil cu realizarea activităţii de arhivare a documentelor de care răspunde, respectiv, documentele sunt grupate pe termene de păstrare şi sunt predate la arhivă pe bază de inventar şi proces verbal. Dosarele vor fi inventariate, numerotate şi certificate.
5. Respectarea şi aplicarea Regulamentului de organizare internă al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
Atribuţii specifice ale postului:
- asigură existenţa punctului unic de intrare-ieşire a documentelor în/ din D.S.V.S.A., primeşte şi înregistrează toate documentele adresate D.S.VSA;
- verifică dacă documentele au fost corect îndrumate pe numele şi adresa D.S.V.S.A. şi semnează în condica de expediţie, în cazul în care corespondenţa se face prin scrisoare recomandată sau prin curierat;
- în cazul în care în documentul intrat sunt menţionate anexe şi acestea lipsesc, se va face menţiunea despre aceasta, în caz contrar personalul care îşi desfăşoară activitatea de înregistrare este răspunzător de pierdere;
- conexează la primul document înregistrat documentele care se referă la aceeaşi problemă şi au acelaşi expeditor;
- înainte de expediere, documentele se scad în Registrul intrări – ieşiri, iar exemplarul nr. 2, cu contrasemnături, se predă structurii din cadrul D.S.V.S.A. care a întocmit documentul;
- expediază toate documentele emise de către D.S.V.S.A. şi completează rubricile corespunzătoare din Registrul ieşiri – intrări;
- primeşte şi înregistrează solicitările primite în conformitate cu Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public cu modificările şi completările ulterioare;
- primeşte şi înregistrează solicitările privind informaţiile de interes public şi le evaluează primar pentru a stabili dacă acestea sunt informaţii comunicate din oficiu, furnizabile la cerere sau exceptate de la liberul acces la informaţii;
- direcţionează solicitările, în funcţie de domeniul la care face referire, către structurile de specialitate din cadrul instituţiei, conform rezoluţiei/repartizării directorului executiv;
- transmite răspunsurile avizate de directorul executiv, primite din partea structurilor de specialitate din cadrul instituţiei către solicitant, cu respectarea termenelor prevăzute de legislaţia în vigoare;
- întocmeşte un raport anual privind accesul la informaţiile de interes public şi îl transmite la A.N.S.V.S.A.;
- asigură înregistrarea documentelor referitoare la informaţiile de interes public şi solicitările mass-media, la zi într-un registru prevăzut pentru acest scop;
- elaborează comunicate şi informări de presă pe baza colaborării (scrise sau verbale) cu direcţiile de specialitate din cadrul D.S.V.S.A., având misiunea de a colecta date, de a le transpune în formă publicistică şi de a le transmite mass-media, cu consultarea Serviciului Comunicare şi Logistică Documentară din cadrul A.N.S.V.S.A.;
- asigură fluxul de comunicare al D.S.V.S.A., redactează materialele de presă, le supun spre aprobare conducerii şi se asigură de transmiterea lor către reprezentanţii mass-media, în timp util;
- asigură relaţia cu mass-media;
- asigură intermedierea legăturii de ordin tehnic privitoare la sistemele de intranet, e-mail, website şi videoconferinţă;
- după aprobarea prealabilă a conducerii, postează pe pagina web a instituţiei date şi informaţii de interes public;
- după aprobarea prealabilă a conducerii, în condiţiile legii, postează pe pagina web a instituţiei rapoartele de activitate prevăzute de Legea nr. 544/2001 cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 52/2003 cu modificările şi completările ulterioare şi de către Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
- elaborează, în colaborare cu structurile din cadrul D.S.V.S.A., nomenclatoarele arhivistice;
- realizează sistemul de evidenţă a lucrărilor supuse arhivării;
- colaborează cu toate structurile din cadrul D.S.V.S.A. în vederea asigurării condiţiilor de predare, păstrare şi transfer a dosarelor de arhivă;
- primeşte în arhivă documentele predate de structurile din cadrul D.S.V.S.A. şi pune la dispoziţie, spre studiu şi transfer, dosarele şi înscrisurile din arhivă, cu respectarea condiţiilor de predare – primire şi transport;
- predă dosarele de arhivă cu termen de păstrare permanent către Arhivele Naţionale ale României
- elimină periodic documentele fără valoare arhivistică şi ale căror termene au expira;
- îndeplineşte, conform legislaţiei în vigoare, orice alte sarcini specifice acestui domeniu transmise de către conducere, A.N.S.V.S.A sau alte instituţii ale statului;
- răspunde de corectitudinea, oportunitatea şi legalitatea tuturor operaţiunilor executate şi a documentelor sau situaţiilor întocmite, răspunde de angajamentele ce rezultă din operaţiunile sau documentele care intră în sfera sa de activitate sau care au incidenţă cu aceasta, chiar dacă nu este necesară sau prezentă viza sau semnătura proprie;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
Bibliografia:
Pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Economic şi Administrativ
- Constituţia României, republicată;
- Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată (r2), cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită al funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitare veterinare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul MFP nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul MFP nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul MFP nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare – Forexebug, cu modificările şi completările ulterioare.
Pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Economic şi Administrativ – Compartiment Comunicare, Registratură-Arhivă
- Constituţia României, republicată;
- Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată (r2), cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită al funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările ulterioare;
- 9. Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitare veterinare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul MFP nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările și completările ulterioare.
DIRECTOR EXECUTIV,
Dr. Bogolin Ioan