Nr. A/4761/C/497 din 23.05.2019
ANUNŢ
Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Bistriţa-Năsăud cu sediul în localitatea Bistriţa, str. Tărpiului, nr. 26, judeţul Bistriţa-Năsăud organizează concurs, conform Legii nr. 188/1999, pentru ocuparea funcţiilor publice vacante, de:
– 1 funcţie de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Circumscripţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale Bistriţa;
– 1 funcţie de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Circumscripţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale Teaca;
– 1 funcţie de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Laborator Sanitar-Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartiment Control Reziduuri şi Contaminanţi;
– 1 funcţie de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Serviciului Laborator Sanitar-Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartiment Sănătate Animală;
– 1 funcţie de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Control Oficial Siguranţa Alimentelor, Compartiment Control Oficial Alimente de Origine Animală.
Concursul se desfăşoară în data de 25 iunie 2019, ora 10.00 – proba scrisă, la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Bistriţa-Năsăud.
Interviul se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.
Condiţii de participare la concurs:
– Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare.
Pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Circumscripţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale Bistriţa, precum şi pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Circumscripţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale Teaca
– Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul fundamental ştiinţe biologice şi biomedicale, ramura de ştiinţe medicină veterinară, domeniul de licenţă medicină veterinară, specializarea medicină veterinară.
– Vechime minimă în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea celor două funcţii publice de consilier, grad profesional principal: minim 5 ani.
– Permis conducere categorie B
Pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Laborator Sanitar-Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartiment Control Reziduuri şi Contaminanţi
– Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul fundamental matematică şi ştiinţele naturii, ramura de ştiinţă chimie şi inginerie chimică;
– Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul fundamental ştiinţe inginereşti, ramura de ştiinţă ingineria resurselor vegetale şi animale, domeniul de licenţă ingineria produselor alimentare, specializarea ingineria produselor alimentare/tehnologia prelucrării produselor agricole/controlul şi expertiza produselor alimentare.
-Vechime minimă în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, grad profesional superior: minim 7 ani.
– Permis conducere categorie B
Pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Serviciului Laborator Sanitar-Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartiment Sănătate Animală
– Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul fundamental ştiinţe biologice şi biomedicale, ramura de ştiinţe medicină veterinară, domeniul de licenţă medicină veterinară, specializarea medicină veterinară.
– Vechime minimă în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, grad profesional principal: minim 5 ani.
– Permis conducere categorie B
Pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Control Oficial Siguranţa Alimentelor, Compartiment Control Oficial Alimente de Origine Animală
– Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul fundamental ştiinţe biologice şi biomedicale, ramura de ştiinţe medicină veterinară, domeniul de licenţă medicină veterinară, specializarea medicină veterinară;
– Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul fundamental ştiinţe inginereşti, ramura de ştiinţă ingineria resurselor vegetale şi animale, domeniul de licenţă ingineria produselor alimentare, specializarea ingineria produselor alimentare/tehnologia prelucrării produselor agricole/controlul şi expertiza produselor alimentare;
– Domeniul fundamental ştiinţe biologice şi biomedicale, ramura de ştiinţă medicină, domeniul de licenţă sănătate, specializarea medicină.
– Vechime minimă în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, grad profesional superior: minim 7 ani.
– Cunoştinţe de operare pe calculator – nivel bază, dovedite prin deţinerea de certificat/diplomă/atestat, eliberate în condiţiile legii.
– Permis conducere categorie B
Depunerea dosarelor:
– În termen de 20 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Bistriţa-Năsăud, respectiv în perioada 24 mai – 12 iunie 2019.
Dosarele de înscriere la concurs vor cuprinde documentele prevăzute la art. 49 din H.G. nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare:
„Art. 49. – (1) În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, candidaţii depun dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut în anexa 3;
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
e) copie a diplomei de master sau de studii postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz;
f) copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
g) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
h) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic, în cazul funcţiilor publice pentru a căror ocupare este necesară îndeplinirea unor condiţii specifice care implică efort fizic şi se testează prin probă suplimentară;
i) cazierul judiciar;
j) declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.”
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Bistriţa-Năsăud – Birou Juridic şi Resurse Umane – persoana de contact: consilier superior Neamţ Tina şi la numărul de telefon 0263.224974, fax 0263.206029, e-mail office-bistrita-nasaud@ansvsa.ro.
Atribuţiile prevăzute în fişa post pentru funcţia publică de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Circumscripţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale Bistriţa:
Atribuţii şi responsabilităţi generale:
Sistemul de control intern/managerial SCIM
a) asigură dezvoltarea sistemului de control intern/managerial la nivelul S.V.S.A.O.
b) propune, elaborează şi revizuieşte, dacă este cazul, procedurile specifice pentru activităţile ce sunt necesar a fi procedurate în vederea asigurării dezvoltării SCI/M, la nivelul C.S.V.S.A.O.
c) identifică riscurile asociate activităţilor pe care le dezvoltă în vederea realizării obiectivelor specifice C.S.V.S.A.O. şi care pot conduce la nerealizarea obiectivelor propuse.
Sănătatea şi securitatea în muncă
a) însuşeşte şi execută prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
b) îşi desfăşoară activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.
Conflictul de interese
a) nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
b) nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;\
c) nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţatedin programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi degestionare/implementare;
d) au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la literele a), b) şi c);
e) dacă se regăsesc în situaţiile descrise la la literele a), b) şi c), au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
f) au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
Circulaţia şi arhivarea documentelor
- Respectă procedura privind circuitul documentelor în cadrul serviciului/biroului, respectiv la nivelul D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
- Responsabil cu realizarea activităţii de arhivare a documentelor de care răspunde, respectiv, documentele sunt grupate pe termene de păstrare şi sunt predate la arhivă pe bază de inventar şi proces verbal. Dosarele vor fi inventariate, numerotate şi certificate.
Respectarea şi aplicarea Regulamentului de organizare internă al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
Conducerea autovehiculelor din dotarea D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud cu obligaţia de a respecta legislaţia specifică (Codul rutier), normele, activităţile, dispoziţiile stabilite prin Procedura generală “Utilizarea autovehiculelor din parcul auto al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud” şi deciziile directorului executiv al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
Domeniul de competenţă al C.S.V.S.A.O. Bistriţa se referă la obiectivele supuse controlului sanitar- veterinar şi pentru siguranţa alimentelor existente pe raza Circumscripţiilor Sanitare Veterinare de Asistenţă (CSVA)/Unităţile Administrative Locale (UAT): Bistriţa, Bistriţa Bârgăului, Budacu de Jos, Cetate, Dumitra, Dumitriţa, Josenii Bârgăului, Livezile, Mărişelu, Prundu Bârgăului, Şieu Măgheruş, Tiha Bârgăului şi Viişoara.
Atribuţii generale privind activitatea de control oficial:
- realizează controale oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programele de Supraveghere şi Control aprobate de A.N.S.V.S.A. şi Programul Naţional Cadru de Control în domeniul de competenţă, întocmeşte raportările specifice şi le transmite la D.S.V.S.A.- S.C.O.S.A. prin director executiv adjunct cu verificarea şi aprobarea acestuia;
- propune directorului executiv al D.S.V.S.A. emiterea ordonanţei de suspendare/interzicere a activităţii, în urma activităţii de control oficial desfăşurate, conform prevederilor legale;
- efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
- verifică condiţiile care au stat la baza autorizării unităţilor atunci când desfăşoară controale oficiale; în cazul în care se identifică nereguli grave, de natură să producă prejudicii consumatorilor, vor lua măsuri de sistare a producţiei/activităţii în respectiva unitate. În cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar nu este în măsură să furnizeze garanţii adecvate cu privire la producţia viitoare, va declanşa procedurile de retragere a autorizării unităţii sau de suspendare a autorizării unităţii; în cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar poate garanta că va rezolva deficienţele într-un termen rezonabil;
- aplică sancţiuni contravenţionale principale şi complementare şi poate propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii unităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;
- întocmeşte documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întreg lanţul alimentar şi le supune spre avizare directorului executiv adjunct şi spre aprobare directorului executiv;
- transmite la D.S.V.S.A.– directorul executiv adjunct prin S.C.O.S.B.A. datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întregul lanţ alimentar, aprobate de directorul executiv al D.S.V.S.A;
- întocmeşte proiectul de Plan cifric anual în baza Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor şi Programul de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor şi îl supune spre avizare conducerii D.S.V.S.A.;
- monitorizează şi răspunde de realizarea Planurilor cifrice anuale aprobate pe teritoriul C.S.V.S.A.O. Bistriţa;
- răspunde de întocmirea anchetelor epidemiologice şi de întocmirea documentaţiei conexe declarării, notificării, combaterii şi stingerii focarelor de boli transmisibile la animale şi de la animale la om, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A., legislaţia în vigoare şi decizia directorului executiv;
- stabileşte şi dispune aplicarea măsurilor de confiscare a animalelor vii, de reţinere oficială/sechestru, de retragere şi/sau distrugere a produselor şi subproduselor alimentare sau nedestinate consumului uman, de origine animală şi non-animală, a produselor medicinale veterinare, hranei pentru animale şi a altor produse supuse controlului sanitar-veterinar, respectând prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul sanitar – veterinar şi al siguranţei alimentelor, în urma controlului oficial, şi verifică modul de realizare a acestor măsuri, precum şi modul de corectare a neconformităţilor care au determinat aplicarea acestor măsuri;
- participă împreună cu alte instituţii abilitate, la acţiuni comune de control oficial sau la verificarea şi cercetarea unor presupuse abuzuri şi ilegalităţi în domeniul specific de activitate în baza programului aprobat de D.S.V.S.A.;
- intervine, în cazul unei epizootii, în gestionarea crizei, şi stabileşte împreună cu autorităţile şi instituţiile competente strategia necesară combaterii epidemiei ţinând cont de atribuţiile stabilite prin decizia directorului executiv;
- participă şi răspunde, conform atribuţiilor, pentru activitatea centrului local de combatere a bolilor (CLCB) animalelor în conformitate cu atribuţiile stabilite prin decizia directorului executiv;
- solicită, după caz, în exercitarea acţiunilor de control oficial la operatorii economici, copii ale documentelor şi/sau alte documentaţii relevante;
- participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANTE, în domeniul sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, prin prezentarea activităţii proprii, precum şi la realizarea misiunilor de audit întreprinse de către A.N.S.V.S.A;
- participă la instruiri dispuse de A.N.S.V.S.A./ D.S.V.S.A..
Atribuţii specifice ale postului:
- verifică şi avizează, pentru Circumscripţiile Sanitare Veterinare de Asistenţă (C.S.V.A.) nominalizate prin decizia directorului executiv, decontul acţiunilor sanitare veterinare şi decontul justificativ lunar pentru încasarea contravalorii acţiunilor/serviciilor realizate;
- controlează în teren corectitudinea şi veridicitatea deconturilor întocmite de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, privind acţiunile sanitare veterinare şi de identificare şi înregistrare a animalelor, suportate de la bugetul de stat, pe teritoriul de competenţă al circumscripţiei şi răspund de luarea măsurilor legale ce se impun pentru realizarea planului cifric, pentru Circumscripţiile Sanitare Veterinare de Asistenţă (C.S.V.A.) nominalizate prin decizia Directorului executiv ;
- monitorizează, certifică şi răspund, pe teritoriul stabilit, de respectarea condiţiilor sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor de către persoanele fizice sau de către persoanele juridice care efectuează operaţiuni de comerţ intracomunitar, import, tranzit şi export de animale vii, embrioni, ovule, material seminal, produse medicinale veterinare, hrană pentru animale, alimente şi SNCU;
- participă la gestionarea alertelor iniţiate în cadrul S.R.A.A.F., pe teritoriul de competenţă al circumscripţiei;
- controlează respectarea normelor privind siguranţa alimentelor în unităţile care produc, prelucrează, procesează, depozitează, transportă, distribuie, valorifică şi comercializează alimente de origine animală şi răspunde de aplicarea măsurilor corective care se impun;
- efectuează expertiza produselor de origine animală în unităţile care produc, procesează, depozitează, comercializează, transportă şi/sau distribuie produse de origine animală, inclusiv prin prelevare de probe în vederea examenului de laborator al produselor de origine animală;
- dispune măsurile legale de sancţionare contravenţională pentru încălcările legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor constatate în urma controalelor;
- răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
- aplică măsuri de reţinere oficială/sechestru sau confiscare şi dispune neutralizarea produselor medicinale veterinare, alimentelor, hranei pentru animale, animale vii, embrioni, ovule şi material seminal, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- verifică concordanţa între informaţiile înregistrate în BND şi animalele existente în exploataţie şi dispune măsurile legale în conformitate cu programul aprobat de directorul executiv;
- verifică conformitatea depozitelor de destinaţie la importurile de alimente/hranei pentru animale, prevăzute în Documentul de intrare şi datele existente legate de înregistrarea unităţilor;
- efectuează controale oficiale la destinaţie, în cazul comerţului intracomunitar/importului de animale vii, embrioni, ovule, material seminal, produse medicinale veterinare, hrană pentru animale, alimente şi SNCU, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în cazul notificării de către Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi Gestiunea Activităţii de Import- Export;
- realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
- întocmesc rapoarte şi situaţii privind unităţile care se află în aria de organizare şi funcţionare a circumscripţiei, inclusiv situaţia epidemiologică şi le transmit la S.C.A.I.E.I. sau după caz, la directorul executiv adjunct prin S.C.O.S.B.A.;
- întocmesc situaţii referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze şi le transmit la directorul executiv adjunct prin S.C.O.S.B.A. atunci când are atribuţii în acest sens, prin decizia directorului executiv;
- evaluează şi răspund de verificarea îndeplinirii condiţiilor legale şi întocmesc referatul de evaluare, în concordanţă cu legislaţia în vigoare, pentru acordarea autorizaţiei/înregistrării sanitare veterinare de funcţionare a unităţilor şi a obiectivelor supuse controlului sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, inclusiv pentru mijloacele de transport potrivit legii, pe domenii de activitate, numai în baza cererilor inregistrate la D.S.V.S.A.;
- transmite referatul de evaluare întocmit către Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi Gestiunea Activităţii de Import – Export, ţinând cont de termenul legal de soluţionare a solicitării de autorizare/înregistrare;
- aplică, potrivit legii, măsuri imediate, în cazul suspiciunii unor boli ale animalelor pe teritoriul desemnat şi anunţă imediat conducerea D.S.V.S.A.;
- preiau, prin decizia directorului executiv, şi alte competenţe de la Serviciul Control Oficial Sănătate şi Bunăstare Animală, Serviciul Control Oficial Siguranţa Alimentelor şi Serviciul Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată în funcţie de complexitatea activităţii;
- participă şi răspund, în condiţiile legii, la întocmirea documentelor necesare pentru acordarea despăgubirilor pentru animalele tăiate, ucise sau altfel afectate, în vederea lichidării rapide a focarelor de boli transmisibile ale animalelor;
- întocmesc evidenţa epidemiologică şi documentele care atestă statusul sanitar al efectivelor de animale, precum şi programele de combatere pentru bolile infectocontagioase şi parazitare cronice, conform normelor sanitar-veterinare, pe care le supune aprobării conducerii D.S.V.S.A;
- supraveghează, în condiţiile legii, executarea lucrărilor de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare, în caz de suspiciuni sau de confirmare de boli ale animalelor şi verifică corectitudinea întocmirii documentelor justificative;
- raportează conducerii D.S.V.S.A. datele tehnice şi alte date, stabilite de D.S.V.S.A., inclusiv disfuncţionalităţile constatate în teritoriu, cu privire la nerespectarea Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, pe domeniul de competenţă teritorială;
- desfăşoară activităţi referitoare la identificarea şi înregistrarea animalelor, în condiţiile legii;
- realizează misiuni de audit, potrivit competenţelor şi procedurilor stabilite de A.N.S.V.S.A., în unităţile de profil supuse controlului sanitar–veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
- răspund de identificarea şi monitorizarea unităţilor din aria de organizare şi funcţionare a Circumscripţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale Bistriţa şi de asigurarea veridicităţii catagrafiei acestora, pe care o întocmesc şi transmit cu o frecvenţă lunară la Serviciul Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată;
- înregistrează şi completează la zi evidenţele tehnice obligatorii şi întocmesc actele sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor oficiale, conform legislaţiei în vigoare;
- realizează evaluarea unităţilor autorizate/înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în vederea încadrării în grupa de risc, în baza procedurilor transmise de către A.N.S.V.S.A. şi programului aprobat de D.S.V.S.A.;
- întocmesc informări şi rapoarte tehnice asupra activităţii desfăşurate pe domeniul de competenţă;
- personalul angajat pe durată determinată în vederea efectuării activităţilor de control oficial din cadrul circumscripţiei, întocmeşte deconturile justificative privind activitatea de control oficial realizată şi care urmează a fi tarifată şi le înaintează directorului executiv adjunct.
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi Gestiunea Activităţii de Import-Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
Atribuţiile prevăzute în fişa post pentru funcţia publică de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Circumscripţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale Teaca:
Atribuţii şi responsabilităţi generale:
Sistemul de control intern/managerial SCIM
a) asigură dezvoltarea sistemului de control intern/managerial la nivelul S.V.S.A.O.
b) propune, elaborează şi revizuieşte, dacă este cazul, procedurile specifice pentru activităţile ce sunt necesar a fi procedurate în vederea asigurării dezvoltării SCI/M, la nivelul C.S.V.S.A.O.
c) identifică riscurile asociate activităţilor pe care le dezvoltă în vederea realizării obiectivelor specifice C.S.V.S.A.O. şi care pot conduce la nerealizarea obiectivelor propuse.
Sănătatea şi securitatea în muncă
a) însuşeşte şi execută prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
b) îşi desfăşoară activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.
Conflictul de interese
a) nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
b) nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;\
c) nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţatedin programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi degestionare/implementare;
d) au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la literele a), b) şi c);
e) dacă se regăsesc în situaţiile descrise la la literele a), b) şi c), au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
f) au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
Circulaţia şi arhivarea documentelor
- Respectă procedura privind circuitul documentelor în cadrul serviciului/biroului, respectiv la nivelul D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
- Responsabil cu realizarea activităţii de arhivare a documentelor de care răspunde, respectiv, documentele sunt grupate pe termene de păstrare şi sunt predate la arhivă pe bază de inventar şi proces verbal. Dosarele vor fi inventariate, numerotate şi certificate.
Respectarea şi aplicarea Regulamentului de organizare internă al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
Conducerea autovehiculelor din dotarea D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud cu obligaţia de a respecta legislaţia specifică (Codul rutier), normele, activităţile, dispoziţiile stabilite prin Procedura generală “Utilizarea autovehiculelor din parcul auto al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud” şi deciziile directorului executiv al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
Domeniul de competenţă al C.S.V.S.A.O. Teaca se referă la obiectivele supuse controlului sanitar- veterinar şi pentru siguranţa alimentelor existente pe raza Circumscripţiilor Sanitare Veterinare de Asistenţă (CSVA)/Unităţile Administrative Locale (UAT): Budeşti, Galaţii Bistriţei, Miceştii de Câmpie, Milaş, Monor, Sânmihaiu de Câmpie, Silvaşu de Câmpie, Şieu, Şieuţ, Teaca şi Urmeniş.
Atribuţii generale privind activitatea de control oficial:
- realizează controale oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programele de Supraveghere şi Control aprobate de A.N.S.V.S.A. şi Programul Naţional Cadru de Control în domeniul de competenţă, întocmeşte raportările specifice şi le transmite la D.S.V.S.A.- S.C.O.S.A. prin director executiv adjunct cu verificarea şi aprobarea acestuia;
- propune directorului executiv al D.S.V.S.A. emiterea ordonanţei de suspendare/interzicere a activităţii, în urma activităţii de control oficial desfăşurate, conform prevederilor legale;
- efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
- verifică condiţiile care au stat la baza autorizării unităţilor atunci când desfăşoară controale oficiale; în cazul în care se identifică nereguli grave, de natură să producă prejudicii consumatorilor, vor lua măsuri de sistare a producţiei/activităţii în respectiva unitate. În cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar nu este în măsură să furnizeze garanţii adecvate cu privire la producţia viitoare, va declanşa procedurile de retragere a autorizării unităţii sau de suspendare a autorizării unităţii; în cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar poate garanta că va rezolva deficienţele într-un termen rezonabil;
- aplică sancţiuni contravenţionale principale şi complementare şi poate propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii unităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;
- întocmeşte documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întreg lanţul alimentar şi le supune spre avizare directorului executiv adjunct şi spre aprobare directorului executiv;
- transmite la D.S.V.S.A.– directorul executiv adjunct prin S.C.O.S.B.A. datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întregul lanţ alimentar, aprobate de directorul executiv al D.S.V.S.A;
- întocmeşte proiectul de Plan cifric anual în baza Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor şi Programul de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor şi îl supune spre avizare conducerii D.S.V.S.A.;
- monitorizează şi răspunde de realizarea Planurilor cifrice anuale aprobate pe teritoriul C.S.V.S.A.O. Teaca;
- răspunde de întocmirea anchetelor epidemiologice şi de întocmirea documentaţiei conexe declarării, notificării, combaterii şi stingerii focarelor de boli transmisibile la animale şi de la animale la om, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A., legislaţia în vigoare şi decizia directorului executiv;
- stabileşte şi dispune aplicarea măsurilor de confiscare a animalelor vii, de reţinere oficială/sechestru, de retragere şi/sau distrugere a produselor şi subproduselor alimentare sau nedestinate consumului uman, de origine animală şi non-animală, a produselor medicinale veterinare, hranei pentru animale şi a altor produse supuse controlului sanitar-veterinar, respectând prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul sanitar – veterinar şi al siguranţei alimentelor, în urma controlului oficial, şi verifică modul de realizare a acestor măsuri, precum şi modul de corectare a neconformităţilor care au determinat aplicarea acestor măsuri;
- participă împreună cu alte instituţii abilitate, la acţiuni comune de control oficial sau la verificarea şi cercetarea unor presupuse abuzuri şi ilegalităţi în domeniul specific de activitate în baza programului aprobat de D.S.V.S.A.;
- intervine, în cazul unei epizootii, în gestionarea crizei, şi stabileşte împreună cu autorităţile şi instituţiile competente strategia necesară combaterii epidemiei ţinând cont de atribuţiile stabilite prin decizia directorului executiv;
- participă şi răspunde, conform atribuţiilor, pentru activitatea centrului local de combatere a bolilor (CLCB) animalelor în conformitate cu atribuţiile stabilite prin decizia directorului executiv;
- solicită, după caz, în exercitarea acţiunilor de control oficial la operatorii economici, copii ale documentelor şi/sau alte documentaţii relevante;
- participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANTE, în domeniul sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, prin prezentarea activităţii proprii, precum şi la realizarea misiunilor de audit întreprinse de către A.N.S.V.S.A;
- participă la instruiri dispuse de A.N.S.V.S.A./ D.S.V.S.A.
Atribuţii specifice ale postului:
- verifică şi avizează, pentru Circumscripţiile Sanitare Veterinare de Asistenţă (CSVA) nominalizate prin decizia directorului executiv, decontul acţiunilor sanitare veterinare şi decontul justificativ lunar pentru încasarea contravalorii acţiunilor/serviciilor realizate;
- controlează în teren corectitudinea şi veridicitatea deconturilor întocmite de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, privind acţiunile sanitare veterinare şi de identificare şi înregistrare a animalelor, suportate de la bugetul de stat, pe teritoriul de competenţă al circumscripţiei şi răspund de luarea măsurilor legale ce se impun pentru realizarea planului cifric, pentru Circumscripţiile Sanitare Veterinare de Asistenţă (C.S.V.A.) nominalizate prin decizia directorului executiv ;
- monitorizează, certifică şi răspund, pe teritoriul stabilit, de respectarea condiţiilor sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor de către persoanele fizice sau de către persoanele juridice care efectuează operaţiuni de comerţ intracomunitar, import, tranzit şi export de animale vii, embrioni, ovule, material seminal, produse medicinale veterinare, hrană pentru animale, alimente şi SNCU;
- participă la gestionarea alertelor iniţiate în cadrul S.R.A.A.F., pe teritoriul de competenţă al circumscripţiei;
- controlează respectarea normelor privind siguranţa alimentelor în unităţile care produc, prelucrează, procesează, depozitează, transportă, distribuie, valorifică şi comercializează alimente de origine animală şi răspunde de aplicarea măsurilor corective care se impun;
- efectuează expertiza produselor de origine animală în unităţile care produc, procesează, depozitează, comercializează, transportă şi/sau distribuie produse de origine animală, inclusiv prin prelevare de probe în vederea examenului de laborator al produselor de origine animală;
- dispune măsurile legale de sancţionare contravenţională pentru încălcările legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor constatate în urma controalelor;
- răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
- aplică măsuri de reţinere oficială/sechestru sau confiscare şi dispune neutralizarea produselor medicinale veterinare, alimentelor, hranei pentru animale, animale vii, embrioni, ovule şi material seminal, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- verifică concordanţa între informaţiile înregistrate în BND şi animalele existente în exploataţie şi dispune măsurile legale în conformitate cu programul aprobat de directorul executiv;
- verifică conformitatea depozitelor de destinaţie la importurile de alimente/hranei pentru animale, prevăzute în Documentul de intrare şi datele existente legate de înregistrarea unităţilor;
- efectuează controale oficiale la destinaţie, în cazul comerţului intracomunitar/importului de animale vii, embrioni, ovule, material seminal, produse medicinale veterinare, hrană pentru animale, alimente şi SNCU, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în cazul notificării de către Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi Gestiunea Activităţii de Import- Export;
- realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
- întocmesc rapoarte şi situaţii privind unităţile care se află în aria de organizare şi funcţionare a circumscripţiei, inclusiv situaţia epidemiologică şi le transmit la S.C.A.I.E.I. sau după caz, la directorul executiv adjunct prin S.C.O.S.B.A.;
- întocmesc situaţii referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze şi le transmit la directorul executiv adjunct prin S.C.O.S.B.A. atunci când are atribuţii stabilite, în acest sens, prin decizia directorului executiv;
- evaluează şi răspund de verificarea îndeplinirii condiţiilor legale şi întocmesc referatul de evaluare, în concordanţă cu legislaţia în vigoare, pentru acordarea autorizaţiei/înregistrării sanitare veterinare de funcţionare a unităţilor şi a obiectivelor supuse controlului sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, inclusiv pentru mijloacele de transport potrivit legii, pe domenii de activitate, numai în baza cererilor inregistrate la D.S.V.S.A.;
- transmite referatul de evaluare întocmit către Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi Gestiunea Activităţii de Import – Export, ţinând cont de termenul legal de soluţionare a solicitării de autorizare/înregistrare;
- aplică, potrivit legii, măsuri imediate, în cazul suspiciunii unor boli ale animalelor pe teritoriul desemnat şi anunţă imediat conducerea D.S.V.S.A.;
- preiau, prin decizia directorului executiv, şi alte competenţe de la Serviciul Control Oficial Sănătate şi Bunăstare Animală, Serviciul Control Oficial Siguranţa Alimentelor şi Serviciul Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată în funcţie de complexitatea activităţii;
- participă şi răspund, în condiţiile legii, la întocmirea documentelor necesare pentru acordarea despăgubirilor pentru animalele tăiate, ucise sau altfel afectate, în vederea lichidării rapide a focarelor de boli transmisibile ale animalelor;
- întocmesc evidenţa epidemiologică şi documentele care atestă statusul sanitar al efectivelor de animale, precum şi programele de combatere pentru bolile infectocontagioase şi parazitare cronice, conform normelor sanitar-veterinare, pe care le supune aprobării conducerii D.S.V.S.A;
- supraveghează, în condiţiile legii, executarea lucrărilor de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare, în caz de suspiciuni sau de confirmare de boli ale animalelor şi verifică corectitudinea întocmirii documentelor justificative;
- raportează conducerii D.S.V.S.A. datele tehnice şi alte date, stabilite de D.S.V.S.A., inclusiv disfuncţionalităţile constatate în teritoriu, cu privire la nerespectarea Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, pe domeniul de competenţă teritorială;
- desfăşoară activităţi referitoare la identificarea şi înregistrarea animalelor, în condiţiile legii;
- realizează misiuni de audit, potrivit competenţelor şi procedurilor stabilite de A.N.S.V.S.A., în unităţile de profil supuse controlului sanitar–veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
- răspund de identificarea şi monitorizarea unităţilor din aria de organizare şi funcţionare a Circumscripţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale Teaca şi de asigurarea veridicităţii catagrafiei acestora, pe care o întocmesc şi transmit cu o frecvenţă lunară la Serviciul Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată;
- înregistrează şi completează la zi evidenţele tehnice obligatorii şi întocmesc actele sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor oficiale, conform legislaţiei în vigoare;
- realizează evaluarea unităţilor autorizate/înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în vederea încadrării în grupa de risc, în baza procedurilor transmise de către A.N.S.V.S.A. şi programului aprobat de D.S.V.S.A.;
- întocmesc informări şi rapoarte tehnice asupra activităţii desfăşurate pe domeniul de competenţă;
- personalul angajat pe durată determinată în vederea efectuării activităţilor de control oficial din cadrul circumscripţiei, întocmeşte deconturile justificative privind activitatea de control oficial realizată şi care urmează a fi tarifată şi le înaintează directorului executiv adjunct.
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi Gestiunea Activităţii de Import-Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
Atribuţiile prevăzute în fişa post pentru funcţia publică de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Laborator Sanitar-Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartiment Control Reziduuri şi Contaminanţi
Atribuţii şi responsabilităţi generale:
Sistemul de control intern/managerial SCIM
a) propune, elaborează şi revizuieşte, dacă este cazul, procedurile specifice pentru activităţile ce sunt necesar a fi procedurate în vederea asigurării dezvoltării SCIM, la nivelul laboratorului de micotoxine;
b) identifică riscurile asociate activităţilor pe care le dezvoltă în vederea realizării obiectivelor specifice şi care pot conduce în cadrul laboratorului de micotoxine la nerealizarea obiectivelor propuse.
Sănătatea şi securitatea în muncă
a) însuşeşte şi execută prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
b) îşi desfăşoară activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.
Conflictul de interese
a) nu poate rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
b) nu poate exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
c) nu poate fi implicat în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
d) are obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud dacă se regăsşte într-una din situaţiile descrise la literele a), b) şi c);
e) dacă se regăseşte în situaţiile descrise la la literele a), b) şi c), are obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
f) are obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
Activitatea de arhivare a documentelor
a) respectă procedura privind circuitul documentelor în cadrul Compartimentului Control Reziduuri şi contaminanţi, respectiv la nivelul D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
b) responsabil cu realizarea activităţii de arhivare a documentelor de care răspunde, respectiv documentele sunt grupate pe termene de păstrare şi sunt predate la arhivă pe bază de inventar şi proces verbal. Dosarele vor fi inventariate, numerotate şi certificate.
Respectă şi aplică Regulamentul de organizare internă al S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
Conduce autovehiculele din dotarea D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud cu obligaţia de a respecta legislaţia specifică (Codul rutier), normele, activităţile, dispoziţiile stabilite prin Procedura generală “Utilizarea autovehiculelor din parcul auto al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud” şi deciziile directorului executiv al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
Atribuţii specifice ale postului:
- planifică şi coordonează activităţile specifice ale laboratorului de micotoxine;
- efectuează analize pentru controlul hranei pentru animale, produse alimentare de origine animală şi nonanimală prin examene specifice: determinarea reziduurilor de micotoxine;
- asigură şi răspunde de realizarea demersurilor necesare cu privire la identificarea şi obţinerea resurselor necesare activităţilor specifice pe care le desfăşoară laboratorul de micotoxine;
- stabileşte şi aplică metode proprii privind controlarea derulării activităţilor specifice realizate în laboratorul de micotoxine;
- asigură şi răspunde de realizarea sarcinilor de serviciu dispuse de conducerea D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud şi de către A.N.S.V.S.A. la laboratorului de micotoxine, în termenele stabilite de acestea;
- efectuează recepţia probelor în cadrul compartimentului control reziduuri şi contaminanţi, pregăteşte probele şi le distribuie în lucru laboratoarelor din compartiment;
- asigură şi răspunde de instruirea necesară a angajaţilor din subordine, în conformitate cu necesităţile identificate şi/sau dispoziţiile conducerii D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud şi ale A.N.S.V.S.A;
- asigură şi răspunde de comunicarea către conducerea D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud a deficienţelor de natură să producă alterări în buna desfăşurare a activităţilor realizate de personalul din subordine, precum şi a măsurilor propuse pentru remedierea acestor deficienţe;
- colaborează cu D.S.V.S.A. din alte judeţe pentru soluţionarea neconformităţilor legate de trasabilitate;
- asigură şi răspunde de raportarea rezultatelor activităţii laboratorului de micotoxine către şefii ierarhici superiori şi către A.N.S.V.S.A;
- monitorizează, prelucrează și interpretează conform referențialelor (legislației) rezultatele obținute în urma examenului de laborator ;
- întocmește și emite buletine de analiză oficiale în maxim 24 ore de la obţinerea rezultatului;
- își desfășoară activitatea analitică conform cerințelor sistemului calitătii, pentru asigurarea calității rezultatelor; validează și supune acreditării metodele de analiză ;
- generează rapoarte și situații în sistemul LIMS cu privire la activitatea analitică desfășurată ;
- comunică laboratoarelor naționale de referință rezultatele analizelor efectuate și transmite acestora probe complementare sau contraprobele păstrate în cadrul laboratorului, în vederea confirmării rezultatelor, în cazul probelor pozitive sau neconforme ;
- înainte de eliberarea buletinului de analiză, imediat după obținerea rezultatului, notifică D.S.V.S.A. care a prelevat probele, în regim de urgență, prin mijloace de comunicare rapide, în vederea activării S.R.A.A.F. – în cazul probelor pozitive sau neconforme, precum și în caz de suspiciune și înregistrează în LIMS rezultatele ;
- este responsabil cu implementarea calității în cadrul laboratorului de micotoxine;
- respectă cerinţele de performanţă în acord cu legislaţia europeană, metodele standardizate, metodele dezvoltate şi validate intern, metode recomandate de laboratoarele comunitare de referinţă şi efectuează validarea metodelor, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
- participă la testele de competenţă organizate de laboratoarele naţionale/ europene de referinţă si alte instituţii de profil;
- stabileşte, întocmeşte necesarul de echipamente de diagnostic şi specificaţiile tehnice ale echipamentelor de laborator, precum şi necesarul de reactivi, kituri, produse biologice, sticlărie şi alte consumabile pentru efectuarea analizelor de laborator, în cadrul programului de autocontrol şi pentru activitatea de strategie natională în conformitate cu prevederile din Programul de Supraveghere şi Control în domeniul Sigurantei Alimentelor;
- întocmeşte informări şi rapoarte tehnice asupra analizelor efectuate;
- participă la sesiuni stiintifice, simpozioane si alte intalniri profesionale în domeniul său de activitate;
- efectuează analize pentru controlul hranei pentru animale prin examene specifice : determinarea reziduurilor de micotoxine din furaje;
- responsabil metrologic pentru Compartimentului control reziduuri şi contaminanţi;
- introduce toate cererile de analiză în sistemul LIMS pentru Compartimentul control reziduuri şi contaminanţi şi este înlocuitor pentru responsabilul cu recepţia probelor pentru Compartimentul siguranţa alimentelor;
- întreprinde toate demersurile necesare pentru transmiterea electronică a informaţiilor necesare prin sistemul informatic LIMS şi pentru transmiterea probelor către laboratoarele care efectuează analizele solicitate conform Notelor de Serviciu a A.N.S.V.S.A privind arondarea pentru siguranţa alimentelor;
- răspunde de înregistrarea informaţiilor aferente activităţilor specifice de laborator în cadrul sistemului electronic LIMS, inclusiv a informaţiilor privind gestiunea stocurilor;
- răspunde de verificarea şi gestionarea stocurilor de reactivi, kituri, produse biologice şi alte substanţe, inclusiv de utilizarea lor integrală în termenul de valabilitate precizat de producător;
- răspunde de comunicarea probelor de opinie suplimentară sau a probelor de referinţă către laboratoarele naţionale sau europene de referinţă, în cazul rezultatelor pozitive sau neconforme, conform procedurilor şi legislaţiei în vigoare;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea D.S.V.S.A., în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
Atribuţiile prevăzute în fişa post pentru funcţia publică de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Serviciului Laborator Sanitar-Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartiment Sănătate Animală
Atribuţii şi responsabilităţi generale:
Sănătatea şi securitatea în muncă
a) însuşeşte şi execută prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
b) îşi desfăşoară activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.
Conflictul de interese
a) nu poate rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
b) nu poate exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
c) nu poate fi implicat în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
d) are obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud dacă se regăseşte într-una din situaţiile descrise la literele a), b) şi c);
e) dacă se regăseşte în situaţiile descrise la la literele a), b) şi c), aare obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
f) are obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
Activitatea de arhivare a documentelor
a) respectă procedura privind circuitul documentelor în cadrul Compartimentului Control Reziduuri şi contaminanţi, respectiv la nivelul D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
b) responsabil cu realizarea activităţii de arhivare a documentelor de care răspunde, respectiv documentele sunt grupate pe termene de păstrare şi sunt predate la arhivă pe bază de inventar şi proces verbal. Dosarele vor fi inventariate, numerotate şi certificate.
Respectă şi aplică Regulamentul de organizare internă al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
Conduce autovehiculele din dotarea D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud cu obligaţia de a respecta legislaţia specifică (Codul rutier), normele, activităţile, dispoziţiile stabilite prin Procedura generală “Utilizarea autovehiculelor din parcul auto al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud” şi deciziile directorului executiv al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
Atribuţii specifice ale postului:
- efectuează controale oficiale prin analize de laborator: identificarea constituenților de origine animală din furaje, examene toxicologice, examene virusologice în Rabie; pentru probele recoltate în cadrul Planurilor cifrice aprobate, pentru probele recoltate în cadrul controalelor oficiale efectuate în caz de suspiciune, precum şi în cadrul programelor de autocontrol;
- efectuează controale oficiale prin analize de laborator pentru probele recoltate în cadrul Planurilor cifrice aprobate, pentru probele recoltate în cadrul controalelor oficiale efectuate în caz de suspiciune, precum şi în cadrul programelor de autocontrol;
- respectă cerinţele de performanţă ale metodelor analitice în acord de legislaţia europeană;
- utilizează metode standardizate, metode recomandate de laboratoarele comunitare şi naţionale de referinţă şi întreprinde demersurile necesare pentru validarea, respectiv acreditarea metodelor folosite, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
- participă la testele de competență organizate de laboratoarele naţionale/europene de referinţă şi alte instituţii de profil;
- participă la investigaţii epidemiologice pentru obţinerea de informaţii suplimentare în vederea stabilirii diagnosticului, atunci când este cazul;
- participă în teren la recoltarea de probe în caz de suspiciune a unei boli;
- răspunde de stabilirea necesarului şi a specificaţiilor tehnice privind echipamentele, reactivii, produsele biologice şi alte materiale necesare pentru efectuarea analizelor de laborator, în cadrul programului de autocontrol şi pentru activitatea de strategie naţională în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi în acord cu prevederile Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor;
- întocmeşte informări şi rapoarte tehnice asupra analizelor efectuate;
- interpretează conform referenţialelor (legislaţiei) rezultatele obţinute în urma examenului de laborator;
- instruieşte, la cerere, personalul responsabil cu recoltare probelor în programul de autocontrol din cadrul unităţilor supuse controlului sanitar veterinar, cu privire la modul de recoltare a probelor;
- participă la instruiri organizate de LNR şi alte întâlniri profesionale în domeniul său de activitate;
- emite buletine de analiză în maxim 24 de ore de la obţinerea rezultatului generate de sistemul LIMS;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- răspunde de aplicarea şi implementarea corectă a metodelor oficiale, recomandate de laboratoarele naţionale de referinţă;
- răspunde de înregistrarea informaţiilor aferente activităţilor specifice de laborator în cadrul sistemului electronic LIMS;
- răspunde de verificarea şi gestionarea stocurilor de reactivi, produse biologice şi alte substanţe, inclusiv de utilizarea lor integrală în termenul de valabilitate precizat de producător;
- îşi desfăşoară activitatea analitică conform cerinţelor ISO 17025/2005 pentru asigurarea calităţii;
- efectuează eșantionarea și ambalarea probelor arondate altor laboratoare județene, precum și întocmirea documentelor însoțitoare;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul D.S.V.S.A. sau A.N.S.V.S.A. precum şi ale persoanelor fizice şi juridice privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- în situaţia obţinerii de rezultate pozitive sau neconforme pentru analizele efectuate, notifică imediat D.S.V.S.A. pe teritoriul de competenţă al căruia au fost prelevate probele, prin mijloace de comunicare rapide (fax şi poştă electronică), în vederea luării măsurilor legale ce se impun;
- asigură măsurile necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă, a îmbolnăvirilor profesionale; potrivit legii răspunde şi controlează la toate locurile de muncă aplicarea cu stricteţe a normelor privind securitatea şi sănătatea în muncă în cadrul L.S.V.S.A.;
- răspunde de modul în care se asigură activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor în cadrul L.S.V.S.A.;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
Atribuţiile prevăzute în fişa post pentru funcţia publică de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Control Oficial Siguranţa Alimentelor, Compartiment Control Oficial Alimente de Origine Animală
Atribuţii şi responsabilităţi generale:
Sistemul de control intern/managerial SCIM
a) asigură dezvoltarea sistemului de control intern/managerial la nivelul S.C.O.S.A., compartiment Control Oficial Siguranța Alimentelor de Origine Animală.
b) propune, elaborează şi revizuieşte, dacă este cazul, procedurile specifice pentru activităţile ce sunt necesar a fi procedurate în vederea asigurării dezvoltării SCI/M, la nivelul Compartimentului Control Oficial Siguranța Alimentelor de Origine Animală;
c) identifică riscurile asociate activităţilor pe care le dezvoltă în vederea realizării obiectivelor specifice Compartimentului Control Oficial Siguranța Alimentelor de Origine Animală şi care pot conduce la nerealizarea obiectivelor propuse;
Sănătatea şi securitatea în muncă
a) însuşeşte şi execută prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
b) îşi desfăşoară activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.
Conflictul de interese
a) nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
b) nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
c) nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
d) au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la literele a), b) şi c);
e) dacă se regăsesc în situaţiile descrise la la literele a), b) şi c), au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
f) au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
Circulaţia şi arhivarea documentelor
- Respectă procedura privind circuitul documentelor în cadrul serviciului/biroului, respectiv la nivelul D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
- Responsabil cu realizarea activităţii de arhivare a documentelor de care răspunde, respectiv, documentele sunt grupate pe termene de păstrare şi sunt predate la arhivă pe bază de inventar şi proces verbal. Dosarele vor fi inventariate, numerotate şi certificate.
Respectarea şi aplicarea Regulamentului de organizare internă al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud.
Conducerea autovehiculelor din dotarea D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud cu obligaţia de a respecta legislaţia specifică (Codul rutier), normele, activităţile, dispoziţiile stabilite prin Procedura generală “Utilizarea autovehiculelor din parcul auto al D.S.V.S.A. Bistriţa-Năsăud” şi deciziile directorului executiv al D.S.V.S.A. Bistrița-Năsăud.
Obligații privind activitatea de control oficial:
- realizează controale oficiale în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programul de Supraveghere şi Control aprobat de A.N.S.V.S.A. şi Programul Naţional Cadru de Control în domeniul de competenţă, întocmeşte raportările specifice şi le transmite la A.N.S.V.S.A, cu verificarea şi aprobarea conducerii D.S.V.S.A. Bistrița-Năsăud;
- propune directorului executiv al D.S.V.S.A. emiterea ordonanţei de suspendare/interzicere a activităţii, în urma activităţii de control oficial desfăşurate, conform prevederilor legale;
- efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
- verifică condiţiile care au stat la baza autorizării unităţilor atunci când desfăşoară controale oficiale; în cazul în care identifică nereguli grave, de natură să producă prejudicii consumatorilor, vor lua măsuri de sistare a producţiei/activității în respectiva unitate. În cazul în care operatorul din sectorul alimentar nu este în măsură să furnizeze garanţii adecvate cu privire la producţia viitoare, va declanşa procedurile de retragere a autorizării unităţii sau de suspendare a autorizării unităţii în cazul în care operatorul din sectorul alimentar poate garanta că va rezolva deficienţele într-un termen rezonabil;
- aplică sancţiuni contravenţionale principale şi complementare şi poate propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii unităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;
- întocmeşte proiectul de Plan cifric anual în baza Programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor, pentru obiectivele supuse supravegherii și controlului pentru siguranța alimentelor şi îl supune spre avizare conducerii S.C.O.S.A.;
- monitorizează şi răspunde de realizarea Planului cifric anual aprobat;
- stabileşte şi dispune aplicarea măsurilor de reţinere oficială/sechestru, de retragere şi/sau distrugere a produselor şi subproduselor alimentare sau nedestinate consumului uman, de origine animală şi non-animală, respectând prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul sanitar – veterinar şi al siguranţei alimentelor, în urma controlului oficial, şi verifică modul de realizare a acestor măsuri, precum şi modul de corectare a neconformităţilor care au determinat aplicarea acestor măsuri;
- participă împreună cu alte instituţii abilitate la acţiuni comune de control oficial sau la verificarea şi cercetarea unor presupuse abuzuri şi ilegalităţi în domeniul specific de activitate, în baza programului aprobat de D.S.V.S.A.;
- răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
- solicită, după caz, în exercitarea acţiunilor de control oficial la operatorii economici, copii ale documentelor şi/sau alte documentaţii relevante;
- participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANTE, în domeniul siguranței alimentelor, prin prezentarea activității proprii, precum și la realizarea misiunilor de audit întreprinse de A.N.S.V.S.A.
Atribuţii specifice ale postului:
- întocmește și actualizează bazele de date în domeniul siguranței alimentelor: catagrafia unităților supuse supravegherii și controlului pentru siguranța alimentelor, baza de date privind contaminanții din alimente, importuri/schimburi intracomunitare efectuate de operatorii economici din județ. Întocmește raportări specifice în format electronic și le transmite la A.N.S.V.S.A. sau conducerii D.S.V.S.A. Bistrița-Năsăud;
- întocmeşte proiectul de Plan cifric anual în baza Programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor și îl supune spre aprobare conducerii Serviciului Control Oficial Siguranța Alimentelor;
- realizează controale oficiale în conformitate cu Planul cifric aprobat și raportează rezultatele controalelor oficiale în domeniul siguranţei alimentelor;
- controlează respectarea normelor privind siguranţa alimentelor în unităţile care produc, prelucrează, procesează, depozitează, transportă, distribuie, valorifică şi comercializează produse alimentare şi răspunde de aplicarea măsurilor corective care se impun;
- răspunde de aplicarea măsurilor de soluţionare a notificărilor de alertă S.R.A.A.F în cazul unităţilor din domeniul alimentar care produc, procesează, depozitează, transportă distribuie şi/sau comercializează produse alimentare;
- efectuează controlul oficial al produselor alimentare prin prelevarea de probe în vederea efectuării de analize de laborator, pe teritoriul competenţă al D.S.V.S.A. Bistrița-Năsăud;
- supraveghează și monitorizează, în condițiile legii, activitatea personalului contractual care realizează controlul oficial în domeniul siguranței alimentelor;
- controlează implementarea procedurilor bazate pe principiile HACCP de către operatorii economici, pe domeniile specifice de activitate;
- identifică nevoile de instruire și face propuneri privind instruirea personalului și/sau operatorilor economici pe domeniul specific de activitate;
- dispune măsurile legale de sancţionare contravenţională pentru încălcările legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor constatate în urma controalelor;
- realizează și actualizează baza de date proprie prin colectarea, clasificarea, arhivarea standardelor naționale cu privire la alimente, inclusiv cele legate de metodele de prelevare probe și de analiză de laborator;
- monitorizează și raportează conducerii D.S.V.S.A. Bistrița-Năsăud rezultatul acțiunilor de control pe domeniul său specific de activitate, pe domeniul de competență al D.S.V.S.A.;
- aplică măsuri de reţinere oficială/sechestru sau confiscare și dispune retragerea și/sau neutralizarea alimentelor neconforme, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- întocmește situațiile specifice privind gestionarea produselor alimentare nedestinate consumului uman și le transmite Serviciului Catagrafie, Autorizare, Înregistrare și Evidență Informatizată;
- realizează acţiuni de control în vederea identificării fraudelor alimentare şi altor activităţi ilicite ce aduc atingere intereselor publice şi private în domeniul alimentar;
- realizează evaluarea unităţilor înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în vederea încadrării în grupa de risc, în baza procedurilor transmise de către A.N.S.V.S.A.;
- participă, în urma solicitărilor, la analiza proiectelor depuse în ceea ce priveşte aspectele legate de proiectarea, amplasarea şi construirea unităţilor care vor fi înregistrate sanitar-veterinar, sub aspectul siguranţei alimentare, inclusiv a celor care intenţionează să acceseze fonduri naţionale şi europene;
- difuzează, pe diferite căi mediatice, ghiduri şi materiale informative, cu aprobarea conducerii D.S.V.S.A., pentru conştientizarea şi sensibilizarea opiniei publice în ceea ce priveşte domeniile de interes sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
- realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
- verifică conformitatea depozitelor de destinaţie la importurile de alimente, prevăzute în Documentul de intrare şi datele existente legate de înregistrarea unităţilor;
- efectuează controale oficiale la destinaţie, în cazul comerţului intracomunitar/importului de alimente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în cazul notificării de către Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi Gestiunea Activităţii de Import- Export;
- verifică conformitatea datelor din documentele justificative, referitoare la taxe și tarife aferente activității de control oficial din domeniul siguranței alimentelor;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi Gestiunea Activităţii de Import-Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competențelor specifice.
Bibliografia:
Pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Circumscripţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale Bistriţa, precum şi pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Circumscripţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale Teaca
- Constituţia României, republicată;
- Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată (r2), cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită al funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitare veterinare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 77/2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind notificarea bolilor animalelor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 99/2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind controlul pestei porcine africane, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 64/2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de către personalul de specialitate în unităţile care produc alimente de origine animală, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 79/2008 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind notificarea internă şi declararea oficială a unor boli transmisibile ale animalelor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 111/2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor de obţinere şi de vânzare directă şi/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum şi a activităţilor de producţie, procesare, depozitare, transport şi comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 40/2010 privind aprobarea Normei sanitare veterinare pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a suinelor, ovinelor, caprinelor şi bovinelor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 57/2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de autorizare sanitară veterinară a unităţilor care produc, procesează, depozitează, transportă şi/sau distribuie produse de origine animală, cu modificările ulterioare;
- Ordinul nr. 67/2012 privind condiţiile sanitar-veterinare care trebuie respectate la mişcarea suinelor vii pe teritoriul României şi pentru modificarea unor norme sanitare veterinare;
- Ordinul nr. 106/2015 pentru aprobarea Procedurii privind decontarea acţiunilor sanitar-veterinare cuprinse în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, cu modificările ulterioare;
- Ordinul nr. 35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Regulamentul (CE) nr. 882/2004 privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate animală şi de bunăstare a animalelor, cu modificările ulterioare;
- Regulamentul (CE) nr. 852/2004 privind igiena produselor alimentare, cu modificările ulterioare;
- Regulamentul (CE) nr. 853/2004 de stabilire a unor norme specifice de igienă care se aplică alimentelor de origine animală;
- Regulamentul (CE) nr. 854/2004 de stabilire a normelor specifice de organizare a controalelor oficiale privind produsele de origine animală destinate consumului uman;
- Regulament (CE) Nr. 1/2005 – privind protecţi a animalelor în timpul transportului şi al operaţiunilor conexe şi de modificare a Directivelor 64/432/CEE, 93/119/CE şi al Regulamentului (CE) 1255/97.
Pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Laborator Sanitar-Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartiment Control Reziduuri şi Contaminanţi
- Constituţia României, republicată;
- Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată (r2), cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită al funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitare veterinare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 114/2013 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind autorizarea laboratoarelor în care se desfăşoară activităţi supuse supravegherii şi controlului sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 145/2018 pentru aprobarea normei sanitare veterinare privind metodologia de prelevare, ambalare, identificare şi transport al probelor destinate examenelor de laborator din domeniul sănătăţii şi al bunăstării animalelor, precum şi din domeniul organismelor modificate genetic;
- Regulamentul (CE) nr. 152/2009 al Comisiei din 27 ianuarie 2009 de stabilire a metodelor de eşantionare şi analiză pentru controlul oficial al furajelor, cu modificările ulterioare.
Pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Serviciului Laborator Sanitar-Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartiment Sănătate Animală
- Constituţia României, republicată;
- Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată (r2), cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită al funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitare veterinare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 114/2013 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind autorizarea laboratoarelor în care se desfăşoară activităţi supuse supravegherii şi controlului sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 145/2018 pentru aprobarea normei sanitare veterinare privind metodologia de prelevare, ambalare, identificare şi transport al probelor destinate examenelor de laborator din domeniul sănătăţii şi al bunăstării animalelor, precum şi din domeniul organismelor modificate genetic;
- Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 2015/1375 al Comisiei din 10 august 2015 de stabilire a normelor specifice aplicabile controalelor oficiale privind prezenţa Trichinella în carne.
Pentru ocuparea funcţiei publice de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Control Oficial Siguranţa Alimentelor, Compartiment Control Oficial Alimente de Origine Animală
- Constituţia României, republicată;
- Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată (r2), cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită al funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitare veterinare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Regulamentul CE nr. 882/2004 privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate animală şi de bunăstare a animalelor, cu modificările ulterioare;
- Regulamentul CE nr. 852/2004, privind igiena produselor alimentare, cu modificările ulterioare;
- Regulamentul CE nr. 178/2002 de stabilire a principiilor şi a cerinţelor generale ale legislaţiei alimentare, de instituire a Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentară şi de stabilire a procedurilor în domeniul siguranţei produselor alimentare, cu modificările ulterioare;
- Regulamentul CE nr. 2158/2017 de stabilire a măsurilor de diminuare și a nivelurilor de referință pentru reducerea prezenței acrilamidei în produsele alimentare;
- Regulamentul CE nr. 1169/2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1924/2006 și (CE) nr. 1925/2006 ale Parlamentului European și ale Consiliului și de abrogare a Directivei 87/250/CEE a Comisiei, a Directivei 90/496/CEE a Consiliului, a Directivei 1999/10/CE a Comisiei, a Directivei 2000/13/CE a Parlamentului European și a Consiliului, a Directivelor 2002/67/CE și 2008/5/CE ale Comisiei și a Regulamentului (CE) nr. 608/2004 al Comisiei, cu modificările ulterioare;
- Regulamentul CE nr. 1881/2008 de stabilire a nivelurilor maxime pentru anumiți contaminanți din produsele alimentare, cu modificările ulterioare.
DIRECTOR EXECUTIV,
Dr. BOGOLIN Ioan